کد مطلب:124467 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

افسانه طلاق
[38]-350- ده ها سال پس از درگذشت امام حسن علیه السلام دشمنان اهل بیت علیهم السلام به تحریف تاریخ زندگی امام حسن علیه السلام پرداختند و داستان هایی درباره ی شمار زنان آن حضرت و طلاق های همسرانش، نقل كردند كه بدون هیچ شكی، همه ی آن ها ساخته ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام است؛ زیرا در صورت صحت این داستان ها، معاویه كه در كمین لغزش های امام حسن علیه السلام بود، در دیدارهای خود با آن حضرت و یا در نامه ها و سخنرانی های خویش، آن ها را گوشزد می كرد و یا برخی از شیعیان كه آن حضرت را به علت صلح با معاویه سرزنش می كردند، درباره ی شمار زنان و طلاق ها هم او را سرزنش می كردند. اگر چنین خطاهایی در زندگی آن حضرت بود، معاویه و دستگاه تبلیغاتی اموی، آن را در بوق و كرنا می كردند.

علاوه بر این، متون تاریخی و كتاب های قدیمی انساب و رجال - كه در اختیار ما قرار دارند - درباره ی شمار همسران و فرزندان آن حضرت، سخنی به گزافه نگفته اند. [1] .

علمای ما در این زمینه، به تفصیل سخن گفته اند و در رفع شبهات، كوشیده اند. از باب نمونه می توانید به كتاب حیاة الامام الحسن علیه السلام، تألیف علامه باقر شریف قریشی مراجعه فرمایید.



[ صفحه 284]




[1] حياة الامام الحسن عليه السلام 415:2.